דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילומי לילה - לימודי צילום למתחילים 

מאת    [ 08/06/2011 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2917 פעמים ]

"זהו. אפשר לקפל את הציוד. אין כבר מספיק אור"

כמה פעמים שמענו או אמרנו את המשפט הזה?.

למעשה, לרוב הצלמים המנוסים זה בדיוק הרגע להעמיד את החצובה או להתחיל לשחק עם האורות שצובעים את הסנסור.

צילום לילה, מאפשר לגלות עולם שקיים סביבנו אך שנתגלה רק בצילומים. הצילום הלילי לא רק תחום צילום מרתק ומרהיב בפני עצמו: הוא גם אתגר לצלם כי מאפשר לו לבחון את יכולתו להפעיל את הדמיון ולהשיג צילומים אפשריים רק בפרק זמן של ממספר שעות בלילה. ואם זה לא מספיק, האתגר האמיתי הוא לצלם באמצעות החשיפות הארוכות, דברים וסיטואציות שהעין האנושית לא מסגולת לקלוט.

אנחנו יכולים להבחין רק בברק אחד כל כמה שניות באמצע סופת ברקים בחורף. אבל חשיפה ארוכה של מספר שניות (או דקות), תאפשר לצבוע את השמיים ע"י מספר רב של ברקים. כמובן, צילום לילה הוא במידה מסוימת סוג של פרשנות ויזואלית מהמציאות, כפי שאנו רגילים לראות אותה:

ההסבר הוא מאוד פשוט: העין שלנו לא מסוגלת לראות קליע יוצא מרובה. זאת תנועה מהירה מידי לעין שלנו. באותה מידה, אנחנו לא מסוגלים לעקוב אחרי פריחת פרח מוקדם בבוקר. התנועה היא איטית מידי לעין האנושית.

הצילום, מאפשר לנו להקפיא תנועה כפי שמאפשר לעקוב אחרי תנועות של אובייקטים שלא נשארים סטאטיים בזמן הצילום.

אנחנו לא נצפה שצילום לילה ייראה כצילום יום ע"י זה שנצלם בחשיפה ארוכה או נוסיף תאורה כגון פלאש. צילום לילה הוא רק כזה ואנחנו יכולים רק לשחק עם חלק ממרכיבי התמונה.

בצילום בעיר מוארת, חשיפה ארוכה מאוד תתחיל לצבוע את שחור השמיים והתוצאה עלולה להיות לא רצויה כי פנסי הרחוב או תאורת החלונות המוארים ייחשפו בזמן ממושך יותר מהרצוי כדי לתת מספיק זמן לחושך להתבהר. לכן תמיד רצוי שהחשיפה תהיה מודדת נכון לאזור המואר.

בצילום לילה, טוב בדרך כלל שחלק מהפרטים יישארו כהים. לדוגמא: חוטי החשמל שכל כך הרבה תמונות קלקלו לכל כך הרבה צלמים. או כל פרט מיתר.

בצילום לילה, חלק מהעצמים או אובייקטים נשארים בלי תזוזה או תנועה, וחלק אחר ממש ינוע בזמן הצילום. למשל תנועת מכוניות על הכביש. בצילום כזה, פנסי תאורת הרחוב שורפים את הסרט בצורה נקודתית משום שברקע חשוך כל כך, אותו פנס מהווה מקור תאורה חזק (ולעיתים גם יחיד) ההולך ומתחזק ככל שחולף יותר זמן חשיפה. באותו הזמן, הרכבים שנעים על הכביש נראים בצילום רק בחלקים המבריקים והמוארים ביותר משום שמשנים מיקום בפריים. זאת אומרת בפנסים, שמצטלמים כקווים לבנים, אדומים וצהובים ככל שעוברים בנסיעתם.

כותב המאמר הוא גוסטבו הוכמן, מנהל בית הספר לצילום המרכז לצילום אומנותי, המקיים קורס לצילום בתל אביב וגם בחיפה. לפרטים נוספים ניתן לבקר באתר של גוסטבו הוכמן.

קורס צילום - המרכז לצילום אומנותי - המאמר נכתב ע"י גוסטבו הוכמן.


URL בניית אתרים באינטרנט, המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט, קידום אתרים בגוגל ומיתוג עסקים ברשת האינטרנט. צוות URL הינו צוות מיומן ומקצועי ומאחורי ניסיון עתיר בבנייה וקידום עסקים באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב